top of page
THE LEARNING REVOLUTION COVER

LEARNING REVOLUTION

THE BOOK 

The Learning Revolution by Sarah Chardonnens offers an eye-opening exploration of how artificial intelligence is reshaping education, intelligence, and learning processes. In this timely book, Chardonnens combines cutting-edge cognitive sciences with AI insights to reveal how we can adapt our learning strategies in an increasingly digital world.

With a focus on the synergy between human cognition and AI, this book provides an innovative framework for understanding how technology can enhance or challenge our educational systems.

Key Benefits:

  • Discover the key differences between human intelligence and AI, and how they interact in the learning process.

  • Learn about the SYNAPSE Model, a new approach to understanding how the brain learns and adapts.

  • Gain practical insights into how AI can support or disrupt sensory input, memory, and emotional regulation in learning.

  • Explore strategies for fostering self-regulation, motivation, and curiosity in AI-driven education.

  • Understand the ethical implications of AI in education and its impact on creativity and cognitive diversity.

 

In The Learning Revolution, Chardonnens empowers educators, students, and tech enthusiasts alike to rethink the future of education in an AI- invaded world.

Grab your copy today to be part of the conversation that will define the future of learning!

SYNAPSE MODEL.png

Das Modell „SYNAPSE“ ist in vier interaktive Ebenen unterteilt, die die verschiedenen Phasen des Lernens in Verbindung mit den Erkenntnissen der Kognitions- und Erziehungswissenschaften widerspiegeln sollen. Dieses Modell zeichnet sich durch eine klare Gliederung aus:

  1. Rezeption und Aktivierung: Der Lernende erhält neue Informationen, aktiviert sein Vorwissen und mobilisiert seine Aufmerksamkeit.

  2. Anpassung und Justierung: Der Lernende verändert seine Vorstellungen und passt seine kognitiven Strategien entsprechend dem erhaltenen Feedback an.

  3. Beobachtung und Selbstregulierung: Der Lernende nimmt Abstand von seinem Lernen, bewertet seine eigenen Fortschritte und verfeinert seine Strategien.

  4. Konsolidierung und Speicherung: Der Lernende festigt seine Kenntnisse durch Wiederholung, praktische Anwendung und Integration in verschiedene Kontexte.

 

Das SYNAPSE-Modell basiert auf neueren Arbeiten in den Bereichen Kognitionspsychologie (Sweller et al., 2011), Neurowissenschaften (Dehaene, 2020) und aktive Pädagogik (Zimmerman, 2002) und bietet eine dynamische und anpassungsfähige Vision des Lernens.

 Meeting with Sarah

Please fill in the form, specifying the purpose of your request (media interview/conference/workshop)

Thank you and see you soon !

© 2023 Sarah Chardonnens

bottom of page